Dalakrafts företagskunder Sveriges mest nöjda
Dalakraft är det elhandelsbolag i Sverige med de nöjdaste företagskunderna, det visar den rikstäckande rapporten Svenskt Kvalitetsindex som publiceras idag.
Dalakraft är det elhandelsbolag i Sverige med de nöjdaste företagskunderna, det visar den rikstäckande rapporten Svenskt Kvalitetsindex som publiceras idag.
– Det goda omdömet visar att vårt fokus på personlig kontakt och service tillsammans med ett stort hjärta för Dalarna verkligen ger resultat. Vi fortsätter att utveckla våra produkter och tjänster och har under hösten släppt flera uppskattade nyheter däribland en stor uppdatering av Mina sidor, säger Rita Adolfsen, marknads- och försäljningschef, Dalakraft.
Svenskt Kvalitetsindex (SKI) är en nationell mätning som genomförs årligen. Undersökningen mäter en rad olika aspekter, bland annat kundernas upplevelse av service, produktkvalitet och prisvärdhet. Dalakraft ligger i topp i alla kategorier med ett samlat index på 75,9, som kan jämföras med genomsnittet för energibranschen på 64,8.
– Vårt mål är personliga kontakter, toppkvalitet på service och att alltid anpassa produkter och tjänster till kundens faktiska behov. Just nu utvecklar vi till exempel laddinfrastruktur för elfordon i Dalarna för att möta den ökade efterfrågan. Med hjälp av SKI får vi en ännu tydligare bild av vilka förväntningar kunderna har på oss och vad vi också kan utveckla, säger Rita Adolfsen.