Vi älskar att ta hand om våra kunder – kundservice prisad!
På Dalakraft sätter vi stor prestige i att ta hand om våra kunder på bästa sätt. Att vi lyckas ganska bra med det visar ny statistik från kund- och marknadsundersökningsföretaget Brilliant Future. En kartläggning baserad på kundernas egna upplevelser har publicerats, och på plats två inom energibranschen hamnar glädjande nog Dalakraft!
Brilliant Awards – Customer Experience är en årlig utmärkelse för de organisationer som lyckats skapa exceptionella kundupplevelser via sin kundservice. Finalisterna och vinnarna baseras på data från företagens kundundersökningar, vilket innebär att det är kundernas egna uppfattningar, inte subjektiva bedömningar, som styr vilken organisation som kammar hem utmärkelserna.
- De organisationer som toppar listan förstår värdet av strålande kundupplevelser. Att mäta både kund- och medarbetarupplevelsen ökar möjligheterna för varje anställd att frigöra sin potential och sitt engagemang, vilket har en direkt påverkan på kundlojaliteten, säger Ulrika Jonsson, tillförordnad vd på Brilliant Future.
Kartläggningen visar att de organisationer som har ett högt medarbetarengagemang i sin kundservice också har fler lojala kunder än organisationer med ett lågt medarbetarengagemang.
Ser fram emot att göra ett ännu bättre jobb
På Dalakraft värderar vi både medarbetarengagemang och kundupplevelsen högt.
– Efter en lång och hektisk period med en svajig elmarknad, många funderingar från kunderna och väldigt högt tryck på vår kundservice känns det fantastiskt bra att få ett kvitto på att vi gör ett bra jobb. Jag är otroligt stolt över teamet och vi ser tillsammans fram emot att få fortsätta sätta kunden i fokus och erbjuda en service i världsklass på generösa öppettider, säger Sandra Blom, teamledare för vår kundservice.