Vi är näst bäst på kundservice – igen!
Vi på Dalakraft är oerhört stolta och glada över att kunna berätta att vi är näst bäst i Sverige på kundservice inom energibranschen! Det är Brilliant Future som vid Brilliant Awards – Customer Experience prisar de organisationer som lyckats skapa exceptionella kundupplevelser. Idag avgjordes det – och vi kom tvåa.
– Självklart hade vi gärna velat vinna, men att hamna på plats två inom energibranschen i Sverige är oerhört smickrande och viktigt för oss. Vi framhåller verkligen vår kundservice som en av våra största tillgångar, och att få det här kvittot från kunderna betyder allt för oss. Det gör att vi vill anstränga oss ännu mer för att våra kunder ska få en upplevelse utöver det vanliga när de kontaktar oss, säger Sandra Blom, teamledare för kundservice.
Baseras på kundernas upplevelser
Resultatet är nämligen baserat helt och hållet på data kring hur våra kunder upplever bemötandet. Det innebär att det är kundernas uppfattningar, och inte subjektiva bedömningar, som avgjorde vem som skulle få de prestigefyllda utmärkelsen Sveriges bästa kundservice.
– Jag vill verkligen tacka alla våra fantastiska medarbetare inom kundservice som varje dag jobbar hårt för att bemöta våra kunder på bästa sätt! Jag är stolt över varenda en av er, säger Rita Adolfsen, privatmarknadschef på Dalakraft.
Utmanande tider
Att hamna i toppen just i år, känns lite extra betydelsefullt.
– Att energibranschen hamnat i fokus 2022/2023 är väl knappast ingen överdrift. Vi har hanterat oerhört mycket större mängder kundkontakter än normalt och vår kundservicepersonal har fått bemöta mycket frågor och oro över hur marknaden ser ut. Att kunderna, trots det och längre väntetider än normalt, ändå är nöjda med bemötandet gör mig extra stolt och glad, säger Rita Adolfsen.