Avtalsvillkor och juridisk information

Dalakraft tillämpar Energiföretagen Sveriges avtalsvillkor, EL 2012 N (rev), för försäljning av el till företag.

Energieffektiviseringsåtgärder

Energi- och klimatrådgivningen ger insikter och tips på bland annat energibesparande åtgärder för din bostad, elbilsladdning och solenergi.  Här finns även kontaktuppgifter till oberoende rådgivare för energieffektiviseringsåtgärder i din kommun.

Hushåll – Energi- och klimatrådgivningen - Energi- och klimatrådgivningen.

Efterfrågeflexibilitet

Energimarknadsinspektionen informerar om hur du som elanvändare kan minska dina elkostnader
och samtidigt bidra till att elsystemet blir mindre ansträngt genom att anpassa din elanvändning efter priset på el.

Efterfrågeflexibilitet – hur kan det sänka mina elkostnader? - Energimarknadsinspektionen.

Felaktigt fakturerade tjänster

Om Dalakraft AB fakturerar kunden för något som inte omfattas av det ingångna avtalet, kommer vi att rätta till detta och genomföra en justering inom 30 dagar från det att felet har uppmärksammats.

Klagomålshantering

Klagomål ställs i första hand till Dalakrafts kundservice på 0771 48 80 00 eller till info@dalakraft.se. Utmynnar detta inte i någon uppgörelse är nästa steg att kunden lämnar en skriftlig reklamation via e-post till info@dalakraft.se eller per post till Dalakraft AB, Box 4, 782 21 Malung. Har kunden ersättningsanspråk skall även detta anges i den skriftliga reklamationen.