Husjouren fixade Douglas spis på nolltid
När Douglas Rosell och hans hustru köpte fjällstugan i Sälen år 2020 kände de en osäkerhet de troligen delar med många andra fritidshusägare.
– Huset ligger långt hemifrån och på en ort där vi inte har några hantverkarkontakter. Husjouren blev vår trygga lösning.
– På en ny ort står du helt själv. Vem kontaktar du om något händer? När vi fick nys om Husjouren kändes det som en väldigt bra lösning för oss, berättar Douglas Rosell.
Paret Rosell tecknade tjänsten för drygt två år sedan, och det dröjde inte länge innan de fick användning av den.
– Vi skulle laga mat en fredagseftermiddag, men så fort vi satte på ugnen gick propparna och det blev svart i hela stugan. Vi skulle dessutom ha gäster dagen efter och behövde verkligen ha en fungerande ugn. Då ringde vi Dalakraft och Husjouren som snabbt löste situationen åt oss. Vid åtta på fredag kväll hade vi en elektriker på plats som lagade det hela provisoriskt, berättar Douglas och fortsätter:
– Att få tag på en hantverkare sent en fredag eftermiddag är svårt generellt, och inte minst när man inte har några kontakter. Vi kunde inte vara nöjdare med servicen.
Hittade ”sin” elektriker
Han berättar att elektrikern som kom på jourutryckning var väldigt bra och är en hantverkare paret fortsatt att anlitat efter den gången.
– Man kan säga att vi tack vare Husjouren hittade en ”huselektriker”. Vi kommer definitivt att behålla tjänsten – den är väl värd att ha.