Det är riktigt enkelt att ta med dalakraften in i ditt nya hem! Självklart får du alltid 100% grön el, kundservice med snabba svarstider och generösa öppettider, samt är med och bidrar till ett livskraftigt Dalarna när du väljer oss.
Ska du flytta? Kom ihåg elavtalet
Detta är Dala Elfond
- Vi tar hand om ditt elinköp
- Avtalet behöver aldrig tecknas om
- Endast 3 månader uppsägning
- Stabilt pris som varierar månad för månad
- Du får garanterat 100% grön el
- Prisbelönt kundservice
Med Dala Elfond handlar du el på ett annorlunda och enkelt sätt. Det är en gyllene medelväg mellan fast och rörligt som aldrig behöver tecknas om och rullar på så länge du vill.
Ett stabilt pris som varierar månad för månad
Våra elhandelsexperter köper in 100% förnybar el efter marknadsläget, de köper mer när elpriset känns gynnsamt och köper mindre eller avvaktar när marknadsläget känns högt. Detta ger dig som kund ett stabilt pris över tid, som varierar månad för månad, men minimerar rörelsen kopplat till marknadens ibland kraftiga och snabba svängningar.
Du har även enkelt kontroll över din förbrukning och avtal i vår app och på Mina sidor.
Vad kostar Dala Elfond?
I oktober 2024 var snittpriset* på Dala Elfond för dig som är månadsdebiterad:
SE3 61,61 öre/kWh (inkl. moms)
SE4 71,43 öre/kWh (inkl. moms)
Förvaltningsavgift: 50 kronor per månad och anläggning (inklusive moms).
Är du timdebiterad? Läs mer om hur Dala Elfond fungerar för dig här.
*Priset baseras på månadsavläsning från nätbolagen. Ditt pris kan därför skilja sig något, om dina mätvärden redovisas på annan basis.
Dala Elfond över tid
Här nedan illustreras Dala Elfond i elområde 3 (SE3) och elområde 4 (SE4) sedan den 1 november 2022.
Redan kund och ska flytta?
Då fixar du enkelt din flytt inne i Mina Sidor eller i appen.
Bli uppringd
Fyll i ditt telefonnummer nedan så ringer vi upp dig så snart vi kan.
Vi ringer upp dig!
Vi har mottagit din önskan om att bli uppringd och återkommer så snart vi kan.
Förnamn
Vi behöver ditt förnamn (tilltalsnamn) för att kunna identifiera dig och hantera din beställning.
Efternamn
Vi behöver ditt efternamn för att kunna identifiera dig och hantera din beställning.
Mejladress
Din mejladress används för att skicka viktig information och bekräftelser rörande din beställning och dina ärenden.
Säkerställ att du skriver in den på ett korrekt sätt.
Telefonnummer
Vi ber om ditt telefonnummer för att kunna kontakta dig vid behov och för att hantera dina ärenden.
Debiteringsform
Välj om du vill ha ett elavtal med timdebitering eller månadsdebitering:
Timdebitering ger dig möjlighet att anpassa din elförbrukning efter de timmar när elpriset är högre eller lägre. Det innebär att du som kund kan påverka ditt faktiska månadspris beroende på när du använder elen.
Månadsdebitering innebär att du inte kan påverka priset direkt genom att anpassa din förbrukning efter timpriser. Istället baseras ditt pris på ett genomsnittligt månadspris för alla användare inom samma elområde.
Gatuadress
Fyll i gatuadressen dit elen ska levereras.
Postnummer
Fyll i postnummer till den adress dit elen ska levereras.
Ort
Fyll i orten dit elen ska levereras.
Anläggnings-ID
Anläggnings-ID identifierar din specifika fastighet eller bostad och behövs för att hantera din flytt eller uppstart.
Du hittar vanligtvis ditt anläggnings-ID för bostaden på fakturan från ditt elnätsbolag. Det börjar alltid på 735999 och består av 18 siffror.
Du kan också låta oss ta reda på information från ditt nätbolag men det går vanligtvis fortare om du kan fylla i det själv.
Vid byte av elleverantör
Vi behöver Avtalsstart för att säkerställa när vi tar över leveransen av el till din nuvarande bostad. Du kan tidigast välja ett datum som ligger 14 dagar från dagens datum.
Vid inflytt i ny bostad
Ange Inflyttningsdatum för att fastställa när ditt nya elavtal i din nya bostad ska börja gälla.
Ett problem uppstod
Oj, något gick fel. Du kan alltid prova igen eller ringa vår kundservice på 0771 48 80 00 så hjälper vi dig.
Några fält är ogiltiga
Ett eller flera fält innehåller ogiltig data. Uppdatera fälten och försök igen. Du kan alltid ringa vår kundservice på 0771 48 80 00 så hjälper vi dig.